Brambo36 Poke Ball

Blaziken?
 | Onderwerp: Rescue energy of Gengar Prime/Lost Zone 13/03/11, 11:43 pm | |
| Lekker misleidende titel.
Ik zit me dus iets af te vragen. Voor zover ik snap, mag je met Rescue Energy de pokémon zelf en ook z'n vorige vormen (de basis en eventueel stage1 die eronder ligt) terug in je hang nemen. Ook al staat er dat je "this pokémon" terug in je hand mag nemen, worden dus z'n vorige vormen als dezelfde pokémon gerekend. Tot zover die kaart.
Welnu: als Gengar Prime je active is en 1 van je tegenstander z'n pokémon is Knocked Out, gooi je die pokémon in de Lost Zone :x Maar de verwoording is exact hetzelfde als bij Rescue Energy. Als we de logica verder trekken -en ik K.O. bijvoorbeeld een Machamp- vliegen -in dit voorbeeld- de machop en machoke ook in de Lost Zone. En nu het laatste deel van de vergelijking: als ik de stadiumkaart Lost World in heb liggen, win ik als ik 6 pokémon van de tegenstander in de Lost Zone liggen. Duuus als ik met Gengar Prime 2 keer een stage2 pokémon dood doe, win ik het spel? Hoe zot is dat? Klopt dit?
Ik maakte me er eerst niet zoveel zorgen over omdat ik dacht dat Lost World hier niet ging uitkomen, maar toen ik vorig weekend een pakje open trok en ermee in m'n handen stond, wou ik m'n redenering toch eens even testen.
Oh ja en nu ik met de kaarten voor me zit, Gengar Prime zorgt dat Rescue Energy z'n effect niet kan resolven? |
|
Biggy Admin

3352 6882 0099
0175 0519 5370
Infernape
Nieuwpoort
 | Onderwerp: Re: Rescue energy of Gengar Prime/Lost Zone 14/03/11, 07:38 am | |
| Ok, dat zijn redelijk wat vragen: Allereerst, als een kaart zich richt op een pokemon (dus de "defending pokemon" of "any benched pokemon" enz.) geld dit sowieso voor de pokemon zelf, EN de eventueele stages daaronder. Bij bv Machamp geld dit dus ook voor machop en machoke die eronder liggen (behalve als je rare candy speelt), en eventueel ook de lvx. Het klopt dus dat je met 2 pokemon van stage 2 toe kan komen voor lost world, ALS dat je lukt, want Gengar kan maar 40 afdoen per beurt, en dan heb je ook nog seeker/nidoqueen/... Rescue energy brengt terug 2 voorbeelden met zich mee, want gengar prime moet voor zo'n situatie vooraan staan, maar kan zelf geen damage leggen, enkel damage counter (wat dus als een effect telt, en niet als schade).   Als Gengar met zijn Cursed Drop een Pokémon ko't waaraan een rescue energy gehecht is, moet deze toch naar de lost zone, omdat rescue energy duidelijk zegt: "If the pokemon this card is attached to is Knocked Out by damage from an attack....", en cursed drop legt enkel damage counters. Andere optie is natuurlijk als Gengar Prime een Memory Berry heeft, en dus ook de aanvallen van Haunter en Gastly kan doen, die dan wel damage kunnen doen (wat wel dom zou zijn om te spelen, maar bon): Dan doet de aanval wel Damage, en mag je naar mijn weten die machamp uit ons voorbeeld in je hand nemen, net als de pokemon-kaarten eronder/op (machop/machocke/lvx). Energy's en tools moeten wel gediscard worden. |
|
Brambo36 Poke Ball

Blaziken?
 | Onderwerp: Re: Rescue energy of Gengar Prime/Lost Zone 14/03/11, 07:14 pm | |
| K tnx. Ik weet wel dat het allemaal nogal zeer hypothetische situaties waren, maar het was meer om m'n verstand van de regels nog eens te testen dan iets anders. tnx |
|
fillie Ultra Ball

Rhyperior
Brugge
 | Onderwerp: Re: Rescue energy of Gengar Prime/Lost Zone 18/03/11, 08:28 am | |
| Woow, nooit bij stil gestaan dat rulings zo ingewikkeld konden gaan, en dat in de morgen, op mijn half slapen hoofd :no: _________________________  |
|