|
|
| |
| Auteur | Bericht |
|---|
arnedebouvere Hoofdmoderator

2666 2235 7051
3138 8369 0552
Gengar
Ieper
 | Onderwerp: Perish Song 13/06/11, 02:02 pm | |
| Hey iedereen . Ik ben wat bezig met een team op te bouwen , sinds ik opnieuw begonnen ben met SoulSilver . Nu had ik het idee om misschien een Lapras met Perish Song in mijn team te steken . Omdat ik ook wel het "Rattata trucje" met Endeavor en Quick Attack ken , ben ik wat verder gaan denken . Ik dacht aan een Pokémon die Perish Song en Mean Look kon . Zo had ik het in gedachten : (Pokémon) gebruikt Perish Song . (Pokémon) gebruikt Mean Look (tegenstander kan niet switchen) Ik switch dan mijn Pokémon zodat ik geen problemen meer zou hebben met Perish Song . Tegenstander zijn Pokémon is eraan . En dan ... gewonnen zeker ?
Nu is mijn vraag : Is er een Pokémon die Mean Look én Perish Song kan ? |
|  | | arnedebouvere Hoofdmoderator

2666 2235 7051
3138 8369 0552
Gengar
Ieper
 | Onderwerp: Re: Perish Song 13/06/11, 02:13 pm | |
| Naar het schijnt kun je Gengar Mean Look en Perish Song leren . Maar dan moet ik hem breeden ... Enne... Ik heb daar niet veel verstand van .
2de optie is Jynx , maar die zie ik totaal niet zitten ... :( Zijn er nog betere Pokémon? |
|  | | Biggy Admin

3352 6882 0099
0175 0519 5370
Infernape
Nieuwpoort
 | Onderwerp: Re: Perish Song 13/06/11, 03:00 pm | |
| Absol, Hochkrow, Jinx, Mismagius & Gengar zijn de enige pokemon die beide van deze aanvallen kunnen leren, en dan supporter ik vooral voor gengar.
Voor welk type battle is het? Als je dit team voor dubbele battles traint, kun je ook 2 losse pokemon gebruiken: de 1 leert meanlook, de andere perish song.
BTW: dit bericht is verplaatst naar "Team Werk" |

2666 2235 7051
3138 8369 0552
Gengar
Ieper
 | Onderwerp: Re: Perish Song 13/06/11, 03:08 pm | |
| Ik ook , maar Gengar moet je breeden . En ik ken niet veel van breeden . Absol is eigenlijk ook een goeie Pokémon , maar om Mean Look te hebben moet je weeral breeden . Dus ik ga voor Gengar . Maar je moet me dan toch eens uitleggen , hoe je een Gengar breedt met een andere Pokémon om Perish Song te hebben . Het is eigenlijk voor Single en Double Battle , daarom dat ik toch wel 1 Pokémon wil hebben die beide aanvallen heeft  Hoe vind je het idee op zich ? Is het eigenlijk wel haalbaar ? |
|  | | caracole Ultra Ball

Tyranitar
 | Onderwerp: Re: Perish Song 13/06/11, 03:20 pm | |
| Het idee is leuk, maar minder goed dan je denkt, want je geeft de tegenstander 3 beurten om jou aan te vallen, terwijl je in zekere zin elke pokemon in 2 beurten, kunt afmaken. en om gengar perish song te leren moet je hem breeden met een midreavus met perish song van het andere geslacht. _________________________  |

2666 2235 7051
3138 8369 0552
Gengar
Ieper
 | Onderwerp: Re: Perish Song 13/06/11, 04:53 pm | |
| Daar heb ik ook al over nagedacht . Maar het is vooral voor gevechten die niet voor Wi-Fi dienen , dus kan ik Full Restores gebruiken . Het zou wel mooi meegenomen zijn , maar het hoeft niet . En al zouden mijn Pokémons fainten , het effect blijft . En de Mean Look zorgt dat de tegenstander niet switch . Of ik zou het moeten kunnen combineren met een Pokémon die zich kan healen , en met daar dan nog een Focus Sash als extra verdediging .
Ik probeer mijn team wat strategischer te maken , want meestal ga ik uit op pure kracht . En daarmee haal ik het niet . Daarom zoek ik wat move combo's . Kent er iemand nog een paar (buiten die van Rattata) ?
|
|  | | ash Ultra Ball

Hydreigon
 | Onderwerp: Re: Perish Song 13/06/11, 05:15 pm | |
| The sky is the limit, zoals er op Pokevillage staat :8D:
Het hangt echt van Pokemon tot Pokemon af, en je moet alles naast elkaar zetten. Dus niet enkel moves, maar ook de stats, EV, Ability, Weakness, Defensive, Type, Item, ...
Zo kun je met Gengar een bom creeeren, door zijn speed en spattack op het maximum te zetten, en life orb te geven. Of je kunt hem beperken in mogelijkheden, maar wel verdubbelen in kracht met Choice Scarf. En als je hem dan Trick leert, kun je je techniek simpel aanpassen van Agresief naar Defensief, door de tegenstander in mogelijkheden te beperken! Of door zijn snelheid voor een Substitute en een Focus punch gaan!
En dit zijn dan nog maar een paar voorbeelden van 1 Pokemon, dus laat staan als je brainstormt met andere moves, en zelfs zover gaat dat de techniek van de pokemon op elkaar aansluiten, zoals bv Tyranitar die Fight-aanvallen uitlokt, je ruilt hem voor Gengar met Rocky helmet, en opeens krijg jij geen schade, maar de tegenstander wel!
Het beste kies je eens een groep van pokemon die je graag wilt en ook op elkaar aansluiten, dus geen Ambomasnow met snow warning samen met een tyranitar met sandstream, want dan werk je jezelf tegen. Som anders eens 3 Pokemon op die je graag wilt, dan kunnen we daarop verder gaan! _________________________  |
|  | | Daffy Hoofdmoderator

4727 4143 4965
1892 7359 3156
4899 5286 3779
Smeargle &am
Ekeren
 | Onderwerp: Re: Perish Song 13/06/11, 07:03 pm | |
| Wat ook grappig is, is een pokémon nemen die sound proof als body heeft (dan denk ik vooral aan 2vs2 battles) De pokémon met sound proof blijft leven na Perish song ^^ _________________________ "Many flower is born to blush unseen, and waste its sweetness on the desert air." |

2666 2235 7051
3138 8369 0552
Gengar
Ieper
 | Onderwerp: Re: Perish Song 13/06/11, 07:20 pm | |
| @Daffy : Wil dat dan zeggen dat ik bv. in een Double Battle Perish Song gebruik , dat die Pokémon met Sound Proof immuun is? Zoja , dan heb ik al een Pokémon in gedachten : Mr. Mime !  @ash : De Pokémon die ik tot nu toe van plan ben om in mijn team te verwerken zijn Gengar , Blissey , Dragonite , Lapras , Tyranitar en Electivire . Degene die er zeker in moeten zijn Gengar(om zijn Speed en als ik wil die Perish Song + Mean Look trick wil toepassen) , Blissey(die heeft gewoon enorm veel HP , en als je dan nog Softboiled leert ...) en Tyranitar(voor in Double Battle te combineren met Gengar) . Nog enige suggesties qua aanpassen ? Sowieso heb ik nog veel werk , want ik zit nu nog maar aan de 8ste badge , omdat ik opnieuw ben begonnen en weinig tijd heb door de examens vorder ik niet goed . Ik heb ondertussen al een Dragonair , en dat is zowat de enige van deze 6 Pokémon die ik reeds heb . Gengar heb ik ook al , maar nog geen Misdreavus om mee te breeden en die Perish Song kan . |
|  | | Daffy Hoofdmoderator

4727 4143 4965
1892 7359 3156
4899 5286 3779
Smeargle &am
Ekeren
 | Onderwerp: Re: Perish Song 13/06/11, 08:02 pm | |
| Jeps, de pokémon met Sound proof is immuun voor Perish song ^^ _________________________ "Many flower is born to blush unseen, and waste its sweetness on the desert air." |
|  | | ash Ultra Ball

Hydreigon
 | Onderwerp: Re: Perish Song 13/06/11, 08:17 pm | |
| | arnedebouvere schreef: | @Daffy : Wil dat dan zeggen dat ik bv. in een Double Battle Perish Song gebruik , dat die Pokémon met Sound Proof immuun is? Zoja , dan heb ik al een Pokémon in gedachten : Mr. Mime ! 
@ash : De Pokémon die ik tot nu toe van plan ben om in mijn team te verwerken zijn Gengar , Blissey , Dragonite , Lapras , Tyranitar en Electivire . Degene die er zeker in moeten zijn Gengar(om zijn Speed en als ik wil die Perish Song + Mean Look trick wil toepassen) , Blissey(die heeft gewoon enorm veel HP , en als je dan nog Softboiled leert ...) en Tyranitar(voor in Double Battle te combineren met Gengar) .
Nog enige suggesties qua aanpassen ? Sowieso heb ik nog veel werk , want ik zit nu nog maar aan de 8ste badge , omdat ik opnieuw ben begonnen en weinig tijd heb door de examens vorder ik niet goed . Ik heb ondertussen al een Dragonair , en dat is zowat de enige van deze 6 Pokémon die ik reeds heb . Gengar heb ik ook al , maar nog geen Misdreavus om mee te breeden en die Perish Song kan . |
Het idee van die gengar en tyranitar is juist voor single battles :no: Maar ipv Tyranitar gebruik je toch beter een andere, want Tyranitar zorgt voor een zanstorm, en dat werkt wat negatief in op je andere pokemon. Anders een andere Rock-Pokemon? Zoals Aerodactyle bv? Dat is 1 van de beste Pokemon op het vlak van speed, en hij kan bovendien grond-aanvallen ontwijken!
Dus laten we de Pokemon eens onder elkaar zetten:
 Gengar @
Levitate
M1: Perish Song M2: Mean Look M3: M4:
 Blissey @
Serene Grace
M1: Softboiled M2: M3: M4:
 Dragonite @
Inner Focus
M1: M2: M3: M4:
 Lapras @
Water Absorb
 Aerodactyle @ Power Herb
Rock Head
M1: Tailwind M2: Sky Attack M3: M4:
 Electivire @
Motor Drive
Ziet er een leuke basis uit! Vul anders eens de moves in zoals jij denkt dat dat het beste is, en dan ben je terug ene stap dichter bij het uiteindelijk team! Maar eerlijk gezegd vind ik lapras een slechte pokemon, misschien een andere pokemon zoeken? Eventueel Magmortar? _________________________  |

2666 2235 7051
3138 8369 0552
Gengar
Ieper
 | Onderwerp: Re: Perish Song 14/06/11, 05:23 pm | |
| Gengar @ Focus Sash/Band  Levitate M1: Perish Song M2: Mean Look M3: Shadow Ball M4: Thunder Blissey @ Leftovers  Serene Grace M1: Softboiled M2: Shadow Ball M3: Toxic M4: Substitute Dragonite @ Lum Berry  Inner Focus M1: Fly M2: Outrage M3: Ice Beam M4: Surf Magmortar @ Charcoal  Flame Body M1: Sunny Day M2: Solarbeam M3: Flamethrower M4: Toxic Aerodactyl @ Power Herb  Rock Head M1: Earthquake M2: Sky Attack M3: Flamethrower M4: Ancientpower Electivire @ Magnet  Motor Drive M1: Thunder M2: Brick Break M3: Rain Dance M4: Iron Tail P.S : Hoe zet je de afbeelding van een Pokémon erbij ? |
|  | | ash Ultra Ball

Hydreigon
 | Onderwerp: Re: Perish Song 14/06/11, 05:52 pm | |
| | arnedebouvere schreef: | Gengar @ Focus Sash/Band
Levitate
M1: Perish Song M2: Mean Look M3: Shadow Ball M4: Thunder
Blissey @ Leftovers
Serene Grace
M1: Softboiled M2: Shadow Ball M3: Toxic M4: Substitute
Dragonite @ Lum Berry
Inner Focus
M1: Fly M2: Outrage M3: Ice Beam M4: Surf
Magmortar @ Charcoal
Flame Body
M1: Sunny Day M2: Solarbeam M3: Flamethrower M4: Toxic
Aerodactyl @ Power Herb
Rock Head
M1: Earthquake M2: Sky Attack M3: Flamethrower M4: Ancientpower
Electivire @ Magnet
Motor Drive
M1: Thunder M2: Brick Break M3: Rain Dance M4: Iron Tail
P.S : Hoe zet je de afbeelding van een Pokémon erbij ?
|
Afbeeldingen zet je erbij door de afbeelding-url tussen te zetten. Je kunt de sprites van alle pokemon hier vinden: http://pokevana.be/sprite/Animated/
Wat betreft de moves: leuke keuzes, maar ik zie toch wat foutjes:
Dragonite heeft vooral een goede attack, en een slechtere sp attack. Dus verkies beter Aqua tail boven surf, Stone edge boven ice beam (haalt ook flying neer). Ik zou ook zeker aan ofwel aerodactyle of dragonite (of alletwee) Tailwind leren, want dat verdubbelt de speed van al je Pokemon voor 5 beurten, dus ben je dan zo goed als zeker dat je als eerste mag aanvallen, en niks zo goed als de andere afmaken, voor hij jou kan raken . Magmortar zou beter heat wave leren dan flametrower, want daarmee raak je in dubbele battles beide tegenstanders. bovendien doet het meer schade, en met 90 accuracy is de kans op falen nog klein. Sunny day laat je beter weg, want anders werk je rain dance tegen. Ok, ik ken het trucje van Solarbeam, maar je eigen technieken mogen elkaar niet tegenwerken. Wat ook leuk is, is substitute en Focus blast te leren, zodat je zeker bent van een harde slag! En Zoals eerder gezegd raad ik voor Aerodactyle Tailwind aan, en laat ZE-KER Flametrower en Ancientpower weg! Dat zijn speciale aanvallen, en met Aerodactyle s hoge attack zou dat domme zonde zijn! Roost en Substitute zijn er wel leuk mee! En die Earthquake leer je beter aan een andere pokemon, want in double battles werkt dat jezelf tegen, want je flying pokemon, die tegen Earthquake kan, gebruikt de aanval, dus raak je je partner (behalve dragonite en Gengar). Die electivire is redelijk, want zijn sp atack en normale attack liggen dicht bij elkaar.
Hoppelijk heb je hier iets aan _________________________  |

2666 2235 7051
3138 8369 0552
Gengar
Ieper
 | Onderwerp: Re: Perish Song 14/06/11, 07:10 pm | |
| 1ste opmerking over jouw raad en tips : Tailwind is een aanval uit Black en White , en tot nu toe enkel voor Black en White . Ik heb het hier over SoulSilver , dus heb ik aan die Tailwind niet veel . Daarom ook dat ik hem wegliet bij Aerodactyl ... 2de opmerking : Over die Earthquake heb je inderdaad gelijk  Ik ga dus Earthquake aan Magmortar leren , in plaats van die SolarBeam . Aangezien SolarBeam wegvalt , valt Sunny Day sowieso weg en vervang ik hem door Heat Wave . Dan vervang ik Flamethrower door Focus Blast , wat ik eigenlijk ook weer niet zo leuk vind , want Flamethrower vind ik al bij al een sterke aanval . 3de opmerking : Die Stone Edge zou ik niet doen . Stone Edge heeft niet zo'n goede PP ,en Ice Beam heeft ook een kleine kans op de Pokémon bevriezen , wat dan ook weer voordelen heeft in Battle . En Ice Beam werkt normaal gezien ook effectief op Flying Pokémon . 4de opmerking : Bij Aerodactyl kan ik met die Flamethrower nog leven , maar AncientPower geeft je met een beetje geluk een boost van bijna alle stats , toch ? Dus snap ik eigenlijk niet goed waarom ik die zou moeten weglaten . Enn? ... Misschien een andere aanval buiten Tailwind waarmee ik die Flamethrower kan ruilen . ... Nog opmerkingen over deze opmerkingen? :lol!: |
|  | | ash Ultra Ball

Hydreigon
 | Onderwerp: Re: Perish Song 14/06/11, 08:38 pm | |
| | arnedebouvere schreef: | | 1ste opmerking over jouw raad en tips : Tailwind is een aanval uit Black en White , en tot nu toe enkel voor Black en White . Ik heb het hier over SoulSilver , dus heb ik aan die Tailwind niet veel . Daarom ook dat ik hem wegliet bij Aerodactyl ... |
Klopt niet, Tailwind bestaat al vanaf Diamond & Pearl. Check bulbapedia en serebii maar: http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Tailwind_(move) http://www.serebii.net/attackdex-dp/tailwind.shtml
| arnedebouvere schreef: | 2de opmerking : Over die Earthquake heb je inderdaad gelijk Ik ga dus Earthquake aan Magmortar leren , in plaats van die SolarBeam . Aangezien SolarBeam wegvalt , valt Sunny Day sowieso weg en vervang ik hem door Heat Wave . Dan vervang ik Flamethrower door Focus Blast , wat ik eigenlijk ook weer niet zo leuk vind , want Flamethrower vind ik al bij al een sterke aanval . |
Neeeeeeen, nogmaals: Magmortars SP attack is ZOVEEL beter dan zijn normale Attack, die op gene zak trekt! Met andere woorden zal Eartquake een stuk minder doen bij Magmortar dan als je het aan bv Electivire leert, die een betere attack dan SP attack heeft! Wat betreft Heat wave: Heat Wave is een sterkere versie van Flamethrower, die bovendien beide tegenstanders raakt, dus waarom zou je dan ook nor Flamethrower nodig hebben? Kies wat meer variatie, en leer bv Psychic!
| arnedebouvere schreef: | | 3de opmerking : Die Stone Edge zou ik niet doen . Stone Edge heeft niet zo'n goede PP ,en Ice Beam heeft ook een kleine kans op de Pokémon bevriezen , wat dan ook weer voordelen heeft in Battle . En Ice Beam werkt normaal gezien ook effectief op Flying Pokémon . |
Ik weet dat Ice beam kan bevriezen, maar is het niet dwaas om voor die 10% kan op bevriezen, een aanval te nemen die een stuk minder effectief is bij Aerodactyle, omdat Aerodactyle zijn SP attack op gene zak trekt? Je doet dus vééél minder af met Ice beam op een fly-pokemon dan met stone edge, enkel en alleen omdat je 1 op 10 kans hebt om de tegenstander te bevriezen (Toch dom, niet?). En bovendien doet Stone Edge van zichzelf al meer schade, en heb je nog een stuk meer kans op Critical hits, dus kun je ze makkelijker neerhalen, en is dat bevriezen daarmee vergeleken niks waard! En als je die PP slecht vind: Je kunt die 5 met PP-up nog steeds optrekken naar 8, met pp-ups! En als je echt nog meer wilt, kun je ook Rock-slide overwegen, dat werkt ook super in Double battles.
| arnedebouvere schreef: | 4de opmerking : Bij Aerodactyl kan ik met die Flamethrower nog leven , maar AncientPower geeft je met een beetje geluk een boost van bijna alle stats , toch ? Dus snap ik eigenlijk niet goed waarom ik die zou moeten weglaten . Enn? ... Misschien een andere aanval buiten Tailwind waarmee ik die Flamethrower kan ruilen . |
Nogmaals (en ik blijf het herhalen): SP Attack-aanvallen zijn slap bij een pokemon met een lage sp attackstat! Dus Bv flametrwoher heeft bij Aerodactyle minder kracht dan een rock smash! Ok, ancientpower vehoogt met geluk je stats, maar als je de tegenstander 2 keer niks doet, geef je hem de perfecte mogelijkheid om jou af te maken, en zeg maar dag met het handje! En die tailwind: lees antwoord 1
| arnedebouvere schreef: | ... Nog opmerkingen over deze opmerkingen? :lol!: |
Ja: Heb je eigenlijk ervaring met het werken met stats? Zoniet:
Kijk eens de details van je aanvallen na op je ds: je zult zien dat er bij aanvallen zoals flametrower dit logo staat:  Dat wil zeggen dat het om een speciale aanval gaat, dus zonder contact te maken met de tegenstander. Als de schade word berekend die je doet op de tegenstander, word er met zulke aanvallen begonnen met de SP Attack stat van een Pokemon om de kracht van de aanval te berekenen. Hoe deze kracht eindigt hangt verder af hoeveel sp defense de tegenstander heeft, wlek type de tegenstander heeft (weakness/resistance), welk weer het is, ... Ik ga niet beginnen met al die rekenkundige brol op te noemen, want ik heb al koppijn genoeg!
Dan heb je nog Psychishe aanvallen, en die hebben dit logo:
 Deze aanvallen maken gebruik van de attacj-stat van een pokemon, op dezelfde manier als de sp attack stat bij speciale aanvallen.
Zoals hierboven al gezegd tellen SP-defense en Defense als een blokeersysteem voor aanvallen. bv Een Pokemon met veel speciale defense en minder defense gaat dus minder schade oplopen door Heatwave dan door Earthquake, als deze pokemon voor beide types evenveel weakness heeft natuurlijk. Omgekeerd geld juist hetzelfde.
Speed tenslotte helpt om je pokemon sneller te laten aanvalen. Als jou pokemon bv 100 speed heeft, en de pokmon van de tegenstander heeft er 99, gaat jou pokemon als eerste aanvallen.
Als je wilt weten hoeveel attack, SP attack, Defense, Sp defende en Speed je pokemon heeft, kun je dat zien door je pokmon te bekijken (summary) en naar dit omcirkelde symbool te gaan:

Ik weet dat dit uit de gba games komt, maar op de ds is dat juist hetzelfde symbool, en dezelfde manier van werken met de stats.
Hoppelijk begrijp je me nu? _________________________  |
|  | | |
Similar topics |  |
|
| | Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |
|