|
|
| | Weeral hetzelfde liedje : Nieuw team! | |
| |
| Auteur | Bericht |
|---|
arnedebouvere Hoofdmoderator

2666 2235 7051
3138 8369 0552
Gengar
Ieper
 | Onderwerp: Weeral hetzelfde liedje : Nieuw team! 04/08/11, 05:17 pm | |
| Het wil maar niet lukken om een team te verkrijgen dat een boel aankan , maar ik blijf proberen tot het lukt ! Toen ik las over bepaalde Ability's , zoals Poison Heal bij Gliscor , kon ik het niet laten , en ben ik eraan begonnen .  Gliscor @ Toxic Orb  Poison Heal M1 : Facade M2 : Rock Slide M3 : Protect M4 : Ice Fang Toen ik deze Pokémon voor het eerst zag , vond ik er niks aan , tot hij de Dream World Ability Poison Heal kreeg , en ik zijn Defense stat zag . Ik was meteen verkocht . Ook heb ik voor Gliscor gekozen omdat hij met Ash schitterende gevechten leverde . Plus dat hij geen ander status effect op flinchen en confusion na kan krijgen . Facade zag ik gewoon als de ideale aanval voor Gliscor met Poison Heal , hij kan zichzelf healen door Poison , en Facade word er ook nog sterker door ! Rock Slide is gewoon voor als ik al mijn tegenstander zijn Pokémon goed wil raken , terwijl Protect dan weer dient om me in het begin te beschermen door de meer en meer gebruikte Fake Out . Ice Fang is gewoon om verschrikkelijk sterke Dragons en andere Pokémon zoals Aerodactyl uit te schakelen .  Infernape @ Flying Gem  Blaze M1 : Acrobatics M2 : Quick Guard M3 : Mach Punch M4 : Protect Aangezien hij vroeger altijd mijn favoriet was om zijn coole look , komt hij nu zeker in mijn team terecht , door nieuwe mogelijkheden in BW . Ik twijfel nog aan Protect , maar het leek me geen slecht idee . Mach Punch is altijd handig mocht iemand nog een klein beetje HP overhebben , om daar rap mee af te rekenen . Ik heb al in andere teams het effect van Acrobatics en Flying Gem mogen bewonderen , en altijd maar positief , dus zeker een manier om Infernape snel en krachtig iemand uit te schakelen . Quick Guard is mijn bescherming tegen Fake Out , Aqua Jet , en nog andere aanvallen , fantastisch om geen problemen met Taunt te krijgen bij Trick Room Teams .  Dragonite @ White Herb  Multiscale M1 : Draco Meteor M2 : Flamethrower M3 : Dragon Tail M4 : Ice Beam Dragonite komt hier meer dan ooit tot zijn recht . Met de Ability Multiscale is het niet makkelijk om hem de eerste beurt er al uit te leggen . Draco Meteor is handig voor Hydreigon , Haxorus , en andere Dragon Pokémon uit te schakelen zonder verlies van Sp. Attack door White Herb , Dragon Tail is als het echt nodig zou zijn om bijvoorbeeld een Trick Roomer eruit te leggen indien dat niet met iets anders kan . Flamethrower is handig tegen Steel types , die niet makkelijk zijn uit te schakelen (bv. Ferrothorn) , en Ice Beam leek mij een goed alternatief om als ik Draco Meteor al gebruikt heb te gebruiken .  Ferrothorn @ Rocky Helmet  Iron Barbs M1 : Power Whip M2 : Iron Defense M3 : Leech Seed M4 : Protect Ook al heeft mijn Ferrothorn niet veel offensief te bieden , zijn Power Whip is zeker handig om bepaalde vijanden te vernietigen . Vooral zijn Ability maakt hem zeer uitzonderlijk , en daarom kon ik het niet laten om hem te nemen . Iron Defense is voor als ik de kans ertoe krijg om zijn verdediging omhoog te zwieren , Leech Seed kan me healen , en dat kan ik nog wat uitrekken met Protect .  Whimsicott @ Quick Claw M1 : Shadow Ball M2 : Trick Room M3 : Tailwind M4 : Beat Up Deze Pokémon valt goed te combineren met Terrakion , waardoor Terrakion zo goed als dodelijk is . Beat Up laadt Terrakion op , terwijl Trick Room niet echt dient om dus mijn Pokémon te vertragen , maar mocht Trick Room al actief zijn het ongedaan te maken . Tailwind is handig om mijn Pokémon zijn Speed omhoog te halen , en Shadow Ball is voor de Ghost Types zoals Gengar .  Terrakion @ Focus Sash M1 : Rock Slide M2 : Sacred Sword M3 : Helping Hand M4 : Protect Terrakion is de Pokémon waarvoor ik dit team eigenlijk maakte . Met hem heb ik tot nu toe nog niks anders gedaan dan bijna winnen , aangezien mij nooit een Win gegund wordt in Random Matchups door dat iedereen zijn DS uitdoet . Rock Slide had eigenlijk veel krachtiger geweest met Rock Gem , maar hij is nogal kwetsbaar , daarom die Focus Sash . De meesten richten al hun aanvallen op Terrakion , waardoor Protect mij niet mis leek . Sacred Sword is niet afhankelijk van Light Screen , ... Dus dat leek me ook wel handig . Helping Hand kan ook handig zijn als ik een andere Pokémon wil helpen , zoals bijvoorbeeld Infernape zijn Mach Punch , waardoor het snel en krachtig aankomt . Allereerst wil ik nog een Pokémon Taunt leren , maar ik weet nog niet welk een . Tips hiervoor ? En beoordelingen en tips zijn altijd welkom !  |
|  | | arnedebouvere Hoofdmoderator

2666 2235 7051
3138 8369 0552
Gengar
Ieper
 | Onderwerp: Re: Weeral hetzelfde liedje : Nieuw team! 05/08/11, 01:21 pm | |
| Man , die Terrakion + Whimsicott combo is zeer efficient ! En Infernape doet het ook niet mis !  |

2666 2235 7051
3138 8369 0552
Gengar
Ieper
 | Onderwerp: Re: Weeral hetzelfde liedje : Nieuw team! 08/08/11, 02:50 pm | |
| Ik had graag nog een Pokémon Taunt geleerd . Ook vind ik Whimsicott zijn moveset ook niet brilliant , net zoals die van Gliscor . Iemand tips ? |

2666 2235 7051
3138 8369 0552
Gengar
Ieper
 | Onderwerp: Re: Weeral hetzelfde liedje : Nieuw team! 13/08/11, 12:55 pm | |
| Ik ben wat aan het nadenken over nieuwe mogelijkheden . Zo dacht ik om mijn Infernape te vervangen door een Tornadus , die kan ook Tailwind , die door Prankster meer priority krijgt , en mijn geliefde Acrobatics . Tailwind bij Whimsicott is dan overbodig , en kan ik gemakkelijk Taunt leren , en mijn Gliscor met Ice Fang behouden . Dan dacht ik eraan om Ferrothorn te vervangen door een Excadrill met Sand Rush , die zijn Speed hoger doet . Ik zie een Tyranitar niet zitten , dus waarom niet Terrakion Sandstorm leren , en hem Quick Guard leren om Trick Room Teams met Fake Out tegen te gaan ?
En dan zit ik nog met een probleem : Dragonite is wel goed , maar nu begin ik toch te twijfelen hem te vervangen door een Garchomp of Salamence . Als we nu even niet erop letten dat Garchomp immuun is voor Sandstorm , welk een zou je dan kiezen ?
Nu heb ik wel nog een Tornadus nodig . Iemand zin om hem te ruilen voor een Thundurus , Kyurem , Cobalion , Terrakion (heb hem twee keer) of Virizion ? Ook heb ik nog Volcarona , die op zich ook niet mis is . |

2666 2235 7051
3138 8369 0552
Gengar
Ieper
 | Onderwerp: Re: Weeral hetzelfde liedje : Nieuw team! 15/08/11, 01:21 pm | |
| Mijn team wat geupdated . Voorlopig presteert het echt fantastisch , zowel in Single , Double , Triple en Rotation Battles !  Gliscor @ Toxic Orb  Poison Heal M1 : Facade M2 : Ice Fang M3 : Rock Slide M4 : Protect Deze Pokémon heeft gewoon een fantastische Defense , en omdat hij geen status effect meer kan krijgen (op Confusion na) is hij niet makkelijk klein te krijgen . Facade is echt gemaakt voor hem , doordat Poison het sterker maakt . Ice Fang is een goeie ijs-aanval , Rock Slide gewoon om alle Pokémon in Triple Battles en Double Battles te raken waar ik aan kan , en Protect om wat extra te healen .  Salamence @ White Herb  Intimidate M1 : Draco Meteor M2 : Flamethrower M3 : Endure M4 : Hidden Power Ice Salamence is volgens mij de verbeterde versie van Dragonite , betere Speed , en Intimidate kan handig zijn om de tegenstander wat zwakker te maken . Draco Meteor is met zijn goeie Sp. Attack ideaal , en White Herb herstelt de Sp. Attack daling . Endure is dan weer voor als ik mijn einde voel naderen , en ik het zo wat kan uitstellen .  Terrakion @ Air Balloon  Justified M1 : Rock Slide M2 : Sacred Sword M3 : Sandstorm M4 : Quick Guard Deze Pokémon is de sterkste uit mijn team , als het over Double en Triple Battles gaat . Hij kan zich opladen door de Beat Up van Whimsicott , dankzij zijn Ability , zonder echt massaal veel schade te lijden . Rock Slide is de aanval waar iedereen moet voor uitwijken : van zodra het raak is , mag je bijna verzekerd zijn dat de tegenstander zijn Pokémon dood is (en dan zijn DS uitdoet  ) . En als ze er nog niet aan zijn , zorgt de aanval wel dat de Pokémon niet kan aanval wegens flinchen . Sandstorm is om te combineren met Excadrill , en Quick Guard beschermt me tegen die vervelende Fake Out aanval . Sacred Sword is handig om hard te raken terwijl Light Screen en dergelijke genegeerd wordt .  Whimsicott @ Quick Claw  Prankster M1 : Trick Room M2 : Taunt M3 : Beat Up M4 : Tailwind Snelle Pokémon , en Taunt en Tailwind krijgen een priority-boost door Prankster . Taunt is dus om een Trick Roomer te stoppen , Beat Up is de aanval die Terrakion zijn hoge Attack bezorgt , en Trick Room is dus eigenlijk voor het omgekeerde voor wat het bedoelt is . Dus als Trick Room al bezig is , en ik gebruik met Whimsicott Trick Room , dan word alles weer normaal .  Excadrill @ Focus Sash  Sand Rush M1 : Shadow Claw M2 : X-Scissor M3 : Rock Slide M4 : Earthquake Ooit al eens gehoord van de snelste Pokémon ? Ik zal eventjes zeggen wie dat is : Excadrill met Sand Rush , 252 Speed EV's en nog een Tailwind aan toegevoegd . Daarmee kun je zelfs een Speed Deoxys outspeeden . Had ik Excadrill dan nog een Choice Sharf gegeven ... Maar zijn Speed is al zalig , dus dat was niet nodig . Excadrill heeft een goeie Attack en een fantastische Speed door de Sandstorm van Terrakion , dus een goeie Pokémon . Zijn Defense is wat minder , en hij heeft vier weaknesses die veel voorkomen , maar met een Focus Sash is dat probleem dan weer deels opgelost . Rock Slide raakt alle Pokémon in Double en Triple Battles , Earthquake kan ik gebruiken als Gliscor , Terrakion met Air Balloon , Tornadus of Salamence op het veld staan . X-Scissor is een handige aanval tegen Dark types en Shadow Claw om die irritante Ghost Types een lesje te leren .  Tornadus @ Flying Gem  Prankster M1 : Acrobatics M2 : Grass Knot M3 : Taunt M4 : Tailwind Tornadus , de Pokémon die ik meestal gebruik om een Tailwind op te zetten . Door Prankster lukt dit perfect . Misschien lijkt Tailwind aan twee Pokémon te leren niet zo'n goed idee , maar als Tornadus eraan is , kan Whimsicott daarvoor inspringen . Taunt krijgt ook extra priority , dus Trick Roomers krijgen niet eens de kans om Trick Room te gebruiken . Acrobatics is met Flying Gem een aanval om voor op te letten , met 165 base power + STAB is hij dodelijk . Grass Knot is weer voor Pokémons als Snorlax , Tyranitar en andere zwaargewichten . |

2666 2235 7051
3138 8369 0552
Gengar
Ieper
 | Onderwerp: Re: Weeral hetzelfde liedje : Nieuw team! 21/08/11, 09:02 am | |
| Gliscor gebruik ik zoveel niet . Dus ... enige suggesties met wie ik hem moet vervangen ? |

2666 2235 7051
3138 8369 0552
Gengar
Ieper
 | Onderwerp: Re: Weeral hetzelfde liedje : Nieuw team! 21/08/11, 05:04 pm | |
| |

2666 2235 7051
3138 8369 0552
Gengar
Ieper
 | Onderwerp: Re: Weeral hetzelfde liedje : Nieuw team! 23/08/11, 09:43 am | |
| Ik heb Gliscor vervangen door een Cloyster . Hij is echt zalig , door zijn Skill Link is hij fantastisch met Icicle Spear en Rock Blast . Ook heeft hij nog Shell Smash , om zijn meer defensieve kant op te geven en zijn Speed , Attack en Special Attack stijgt .  |
|  | | Pascal1993 Moderator

4083 7423 2116
2108 1004 5382
2537 5507 1590
lugia
Nederland
 | Onderwerp: Re: Weeral hetzelfde liedje : Nieuw team! 23/08/11, 02:13 pm | |
| Ik heb nog een tip, Als je Excadrill de aanval Substitute leert dan krijgt hij eventjes geen schade. Het kan handig zijn Om dat jou Excadrill een mindere defense hebt en met een focus sash erbij is het handig tegen one hit K.O. aanvallen. _________________________  |

2666 2235 7051
3138 8369 0552
Gengar
Ieper
 | Onderwerp: Re: Weeral hetzelfde liedje : Nieuw team! 23/08/11, 03:12 pm | |
| Is niet zo'n goeie tip , aangezien Excadrill vooral dient om aan te vallen , én omdat ik nu Ferrothorn gebruik .  Mijn upgedate team :  Salamence @ White Herb  Intimidate M1 : Draco Meteor M2 : Flamethrower M3 : Endure M4 : Hidden Power Ice Salamence dient om hard te raken . Door Draco Meteor en White Herb schakelt hij een boel Pokémon makkelijk uit , zonder hinder te hebben van de Sp. Attack daling . Flamethrower om zijn zwakte voor Ice tegen te gaan , en Hidden Power Ice om te gebruiken tegen Dragon Pokémon . Endure om extreem gevaarlijke aanvallen uit te houden .  Terrakion @ Air Balloon  Justified M1 : Rock Slide M2 : Sacred Sword M3 : Sandstorm M4 : Quick Guard Terrakion is de Pokémon die zowat alles kan vernietigen . Door de Beat Up van Whimsicott stijgt zijn Attack met maar liefst 6 stages . Rock Slide zorgt voor complete vernietiging . Sacred Sword negeert veranderingen van stats , dus ook ideaal voor hem . Sandstorm is niet echt voor iets speciaals , gewoon om een Sandstorm op te richten . Quick Guard is handig voor Trick Room teams die veel gebruik maken van Fake Out .  Whimsicott @ Quick Claw  Prankster M1 : Trick Room M2 : Tailwind M3 : Taunt M4 : Beat Up Akkoord , Whimsicott is niet de beste Pokémon . Maar zijn Prankster Ability doet het wel . Tailwind en Taunt worden veel als eerste gebruikt als ik ze nodig heb , Beat Up zorgt dat Terrakion 6 Attack stages stijgt , Tailwind dient om mijn team te versnellen en Trick Room om het omgekeerde voor wat het bedoelt is , een Trick Room uitschakelen . Taunt om voor dat Trick Room begint al in te grijpen .  Ferrothorn @ Rocky Helmet  Iron Barbs M1 : Iron Defense M2 : Leech Seed M3 : Power Whip M4 : Protect Ferrothorn heeft een verschrikkelijk coole Ability , en door Rocky Helmet verliest de tegenstander indien hij contact maakt 1/4 van zijn HP . Iron Defense verhoogt zijn Defense en Leech Seed is om zijn HP wat te herstellen . Dit kan ik wat verlengen door Protect te gebruiken terwijl ik oplaad met Leech Seed . Power Whip schakelt irritante Water types uit .  Cloyster @ Scope Lens  Skill Link M1 : Shell Smash M2 : Rock Blast M3 : Icicle Spear M4 : Protect Door Scope Lens krijgt minstens één van de vijf hits (altijd vijf door Skill Link) meestal een Critical Hit . Cloyster is defensief ingesteld , maar door Shell Smash kan dit direct veranderen in een ultra sterke aanvaller , met minder Defense . Protect is om mij te verdedigen , en Rock Blast wegens zijn vijf hits , net zoals Icicle Spear .  Tornadus @ Flying Gem  Prankster M1 : Acrobatics M2 : Grass Knot M3 : Taunt M4 : Tailwind Dezelfde reden waarom ik Tailwind en Taunt gebruik : Wegens Prankster . Acrobatics dient om samen met Flying Gem te combineren tot een aanval met 165 base power + STAB en Grass Knot om zwaargewichten zoals Tyranitar , Gigalith en andere Pokémon uit te schakelen . |

2666 2235 7051
3138 8369 0552
Gengar
Ieper
 | Onderwerp: Re: Weeral hetzelfde liedje : Nieuw team! 23/08/11, 03:13 pm | |
| Ik denk dat ik dit team qua Pokémon definitief houdt voor een lange periode , maar tips voor de aanvallen zijn altijd welkom . |
|  | | ash Ultra Ball

Hydreigon
 | Onderwerp: Re: Weeral hetzelfde liedje : Nieuw team! 28/08/11, 08:40 pm | |
| Is Protect ipv endure voor salamence niet logischer? dan ben je zeker dat je leeft, zelfs nadat iemand zandstorm/hail gebruikt, en kun je andere misleiden door een draak voor een ijs-pokemon te zetten, protect te doen, en met een andere pokemon deze neer te halen, als het om een double/triple battle gaat. _________________________  |

2666 2235 7051
3138 8369 0552
Gengar
Ieper
 | Onderwerp: Re: Weeral hetzelfde liedje : Nieuw team! 29/08/11, 10:43 am | |
| Daar heb je zeker gelijk in .  Bedankt voor de tip !  |

2666 2235 7051
3138 8369 0552
Gengar
Ieper
 | Onderwerp: Re: Weeral hetzelfde liedje : Nieuw team! 02/09/11, 06:31 pm | |
| Nog één kleine wijziging die ik wel wil doen : Ferrothorn . Ik had graag eens een Porygon2 geprobeerd met een Eviolite , naar het schijnt zijn die echt wel goed .  |

2666 2235 7051
3138 8369 0552
Gengar
Ieper
 | Onderwerp: Re: Weeral hetzelfde liedje : Nieuw team! 03/09/11, 11:40 am | |
| Cloyster is nu overbodig , want nu ik Porygon2 heb doet hij dienst als Mixed Wall en Special Sweeper . Salamence had ik misschien nog willen vervangen door Garchomp of een andere Dragon Pokémon . |
|  | | | | Weeral hetzelfde liedje : Nieuw team! | |
|
Similar topics |  |
|
| | Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |
|