Veel mensen spelen tegenwoordig (gratis) online games of multiplayer games en ik ben benieuwd welke jullie zoal spelen.
Ikzelf ben zelf op mijn 13de begonnen met
Runescape en dat heb ik 1 actief jaar gespeeld en daarna steeds minder.
Daarna heb ik een viertal maanden
travian en
Tribal Wars gespeeld, maar mijn dorpen werden enkele keren volledig overgenomen door clans dus heb die opgegeven.
Ook heb ik nog
DragonFable en
AdventureQuestgespeeld (van dezelfde makers), maar die zijn zeer moeilijk tenzij je een betalend member bent zodat je wapens kunt kopen die 5 keer sterker zijn dan die voor niet-betalers.
Dan heb ik een tiental MMORPG's (Massive Multi Online Role Playing Game) gespeeld zoals een trial van
World of Warcraft (afgekort WoW voor mensen die niet bekend zijn met MMORPG's),
Silkroad,
Lord of the Rings: Online (LotRO) en nog enkele andere maar die gaf ik na enkele maanden op omdat ze me nooit echt konden boeien door altijd levelen, craften (dat meestal te ingewikkeld is), uitgescholden worden door de 'elite players' over hoe een grote n00b je wel bent,...
Dus heb ik het een tijdje allemaal opgegeven en heb een beetje Call of Duty: Modern Warfare 2 in multiplayer gespeeld (maar helaas zijn First Person Shooters niet mijn sterkste kant).
Ook nog een beetje
GPXplus gespeeld. Een Click-based browserspel waarin je pokemon hatched en traint door zelf clicks te krijgen (die je krijgt door Pokemon van anderen te clicken).
Dit speel ik eigenlijk nog steeds maar niet zo actief (ik click slechts 100 pokemon per dag meer)
En nu heb ik eindelijk echt DE perfecte game voor mezelf gevonden namelijk een MMORTS (Massive Multi Online Real Time Strategy) genaamd League of Legends (LoL).
Dit vind ik echt perfect omdat je elke battle een champion kiest (er zijn er een stuk of 90) en terug begint van level 1. Het doel is samen met 2 of 4 anderen de Nexus (basiskamp) van de andere groep te vernietigen. De Champions die je kan kiezen aan het begin van de battle zijn willekeurig maar je favorieten kan je kopen met de punten die je wint door vele battles te houden waardoor je ze altijd kan kiezen.
Je krijgt experience aan het eind van de battle naargelang hoe goed je gespeeld hebt. Als je levelt worden er nieuwe 'vakjes' beschikbaar in je rune boek. Die vul je dan met runes die je kan kopen zoals '+0.96% Critical Hit' of '+0.11% Health per level'. Hierdoor heb je een klein voordeel, maar niet ongelooflijk veel. Aangezien je toch altijd ongeveer hetzelfde level hebt ben je verplicht een beetje tactisch te spelen.
Hier een filmpje:
Op dit moment zijn de ontwikkelaars van het spel bezig met League of Legends: Dominion een soort uitbreiding van het spel. Het spel telt namelijk nog maar 2 maps, maar er zou minstens 1 bij moeten komen in de uitbreiding.
Wat champions betreft komen er geregeld nieuwe bij.
De game is nog maar in 2009 gereleased dus ik denk dat in de toekomst het spel zeker nog veel meer zal uitbreiden.
Als je zelf nog een online game zoekt die bij jou past moet je zeker eens naar
mmohut gaan, een site die ik net ontdekt heb.
Hier staan vele online games mooi geordend volgens categorien en met reviews.
Ikzelf heb nog nooit maandelijks voor een online spel betaald omdat ik dit het gewoon niet waard vind en omdat het pure geldklopperij is.
Ik heb bewust alle afkortingen erbij gezet omdat mensen bekend met dit genre vaak afgekorte termen gebruiken en als nieuweling geraak je hier soms niet wijs uit.
Hierbij een verzoek aan alle mensen om in dit forum minstens 1 keer in je post de volledige naam van het spel waarover je praat weer te geven. Dus bijvoorbeeld 'Ik speel World of Warcraft (WoW) en Lord of the Rings Online (LotrO)', vanaf dan mag je de afkortingen gebruiken.
Dus welke online games spelen jullie vooral? Post dit dan hieronder met eventueel wat uitleg of een filmpje.