PortaalIndexFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Toernooi Oostende 20/08/11

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Biggy
Admin
Admin

Friendcode HeartGold 3352 6882 0099
Friendcode White 0175 0519 5370
Favoriete Pokémon Infernape
Woonplaats Nieuwpoort
Sterrenbeeld Ram

BerichtOnderwerp: Toernooi Oostende 20/08/11   20/08/11, 06:42 pm

Afgelopen middag vond er na lang wachten terug een toernooi plaats. Er ging een leuke sfeer, er waren personen aanwezig uit heel Vlaanderen voor zover ik hoorde, enkel wat jammer dat er aanpassingen zijn doorgevoerd voor het formaat (1 set ipv 3).
Ik speelde ditmaal een vaak gespeeld deck, namelijk Reshiram & Typlosion Prime.
De verslagen:

Spel 1: VS Reshiram/Typlosion
Dit was lachen: Mirrorgame vanaf het eerste spel!
Een redelijk begin, maar met cleffa was dit rap opgetrokken. Toen mijn 3 Reshirams, 2 Typlosions & 1 ninetales er stonden was het pas echt fun! Doordat ik 1 prijs voorstond bleven we elkaar om z'n beurt neerhalen, tot hij het in zijn gedachten kreeg om m'n Typlosions met Pokémon Reversal naar voor te halen en neer te halen. Dit werd al wat gecompliceerder, al kon ik de voorsprong erin houden. Na de voorlaatste prijs, haalde hij m'n laatste opgeladen Reshiram neer, en omdat de laatste typlosion m'n voorlaatste prijs was, kon ik in 1 beurt een nieuwe klaarzetten, en was het spel beslist.

1-0

Spel 2: VS Zekrom/Donphan/Reshiram
Hoewel ik hier al regelmatig tegen heb verloren, was dit een simpel spelletje, want m'n tegenstander trok geen energies, en na 7 beurten gaf hij het op.

2-0

Spel 3: VS Rayquaza-Deoxys Legend/Emboar/Magnezone Prime/Reshiram/Zekrom
Rayquaza-Deoxys Legend, een schrik voor mijn deck! Maar terug hetzelfde liedje; de tegenstander nhad ene superslechte Set-Up, en deze was ook in de pocket. Daarna speelde we nog eens voor de fun, en merkte ik pas echt hoe veel geluk ik gehad had!

3-0

Spel 4: VS Zekrom/Lanturn/Magnezone Prime
Na 2 keer met geluk te hebben gewonnen, draaide het zich tegen me, 1 slechte set-up met enkel 1 Cyndaquil & 1 Cleffa. Die Cyndaquil bouwde ik op tot Typlosion, maar was er in 1 2 3 al aan. Gelukkig had hij een rescue energy, en kon ik cleffa naar voor zetten, en cyndaquil op de bank. Jammergenoeg smeet ik hoofd, was cleffa wakker, en had de tegenstander een seeker. Cyndaquil in mijn hand, en cleffa dood, Game dus.

3-1

Door veeeeel geluk belande ik zo op de eerste plaats. 'k hoop echt dat de Outpost in Oostende blijft, zodat we dit snel nog eens kunnen doen!

Credits: Arnedebouvere

Laatst aangepast door Biggy op 22/08/11, 07:31 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://www.pokevana.be
Daffy
Hoofdmoderator
Hoofdmoderator

Friendcode Diamond 4727 4143 4965
Friendcode SoulSilver 1892 7359 3156
Friendcode White 4899 5286 3779
Favoriete Pokémon Smeargle &am
Woonplaats Ekeren
Sterrenbeeld Waterman

BerichtOnderwerp: Re: Toernooi Oostende 20/08/11   20/08/11, 08:58 pm

Lol, proficiat lol!
Echt jammer dat ik er niet bij kon zijn.
Hoe zag de top eruit en hoeveel spelers waren er?

Arya
Poke Ball
Poke Ball

Woonplaats Aarde
Sterrenbeeld Waterman

BerichtOnderwerp: Re: Toernooi Oostende 20/08/11   21/08/11, 12:12 pm

Tegen mijn gewoonte in, ga ik ook is proberen een verslag te maken. Allereerst wil ik zeggen dat ik voorstander ben van best out of three, want zoals je ook al bij Biggy hebt gelezen, nu is er héél véél afhankelijk van geluk. Bij het begin van een toernooi zitten kaarten vaak niet goed achter elkaar en duurt het enkele spelletjes voordat decks goed zitten. Ook is één of enkele keren pech hebben direct een grote slag op het resultaat.

Oké, mijn verslag dus:

Ik speelde Donphan met niets erbij. Het is normaal een snel deck, maar Uxie en BTS worden reeds hard gemist. Aan het deck zonder de 2 laatste moet nog wel wat gewerkt worden, maar het is en blijft een krachtig deck en wat anders dan de veel gespeelde Reshiram combo's. Heel Blij

1ste ronde:
zoals iedereen weet die er al heeft tegengespeeld, had ik een verschrikkelijk moeilijke tegenstander (sarcastisch) Knipoog : er waren in totaal 11 spelers en mijn tegenstander was : Bye
1-0 en had nog niet eens één spelletje gespeeld.

2de ronde:
Mocht ik eindelijk na enkele maanden nog is een spelletje op een toernooi spelen, kom ik tegen mijn weakness uit. Ik dacht, ik ben er geweest, maar mijn tegenstander had pech. Hij speelde Mamoswine met Serperior. Om te beginnen begon hij enkel met Snivy en trok enkel energie. Uiteindelijk heeft hij wel enkele basic getrokken om te stallen, maar ik trok prijs na prijs met mijn Donphan. Na een PONT heeft hij uiteindelijk een Masmoswine uitgekregen, maar dit keer kwam hij één waterenergie te kort om mijn Donphan in één keer weg te blazen. Ik healde mijn Donphan raakte wakker en haalde de Mamoswine neer.
2-0

3de ronde:
Ik kwam tegen het Donphan/Reshiram/Zekrom deck uit en dacht dat ik het wel zou kunnen winnen, maar bij gebrek aan energie, kreeg ik mijn Donphans niet opgeladen (die maar één energie nodig hebben Neeeeeeeen ). Veel prijzen heb ik dus niet kunnen nemen en verloor.
2-1

4de ronde:
Ik kwam tegen een Reshiram/Typhlosion/Ninetales met een bijna perfect beginopening. Ik had 2x Phanphy én 2x Donphan in mijn beginhand. Mijn tegenstander moet hebben gedacht dat hij er geweest was, maar niets was minder waar. Wederom had ik geen energie. Ik speelde 2x pokegear en kon enkel kiezen uit Elm en Elm, waardoor ik eindigde met 3x Elm's training method in mijn hand, geen problemen met evoluties vinden dus. Eindelijk trok ik een PONT en waardoor ik een engerie in mijn handen kreeg en kon ik mijn tegenstander beginnen af te maken. Ik had echter slechts 1 energie in het spel gekregen en had 2x Donhan, een Juniper en nog wat andere trainers waar ik op dat moment niets mee was. Ik kon in totaal 4 prijzen nemen, maar toen was mijn geluk op, toen mijn Donphan werd afgemaakt en ik nog steeds geen energie had, kon mijn tegenstander mij beginnen af te maken. Hij had een trage start gehad, maar ik kon niets meer doen. Mijn energies bleven nog steeds uit, en ik was genoodzaakt geweest 2 Donphans weg te smijten met Juniper en mijn Flower Shop Lady was de derde onderste kaart van mijn deck.
Een lang verhaal kort: ik verloor 2-2

Het was een leuke locatie om te gaan spelen, vlak bij de zee. Spijtig dat het zo lang rijden was, maar het was een leuk toernooi. Mensen die niet zijn gekomen (omdat ze niet konden of wilden) hebben echt wat gemist.

Ook denk ik, dat ik zelf is goed over een waterdeck ga nadenken. Weet nog niet of ik het ga spelen, maar er zijn zeker enkele goede decks mee te maken en als iedereen Reshiram blijft spelen, wil ik hen wel een beetje uitdaging geven.

Het is tof dat alle decks een beetje vertraagd zijn door de vele leuke kaarten die weggevallen zijn, alleen spijtig dat het Game is volgens de regels van de premier toernooien, want daardoor wordt luck een belangrijkere factor.

Hopelijk tot snel op een volgend toernooi lol!
Arya

Profiel bekijken
Helfighter
Moderator
Moderator

BerichtOnderwerp: Re: Toernooi Oostende 20/08/11   22/08/11, 09:29 am

Zag er leuk uit. =)

lswke
Poke Ball
Poke Ball

Favoriete Pokémon u mama
Woonplaats achter u in die kartonnen doos
Sterrenbeeld Tweelingen

BerichtOnderwerp: Re: Toernooi Oostende 20/08/11   22/08/11, 11:19 am

Biggy schreef:

Spel 4: VS Reshiram/Typlosion/Ninetales
Na 2 keer met geluk te hebben gewonnen, draaide het zich tegen me, 1 slechte set-up met enkel 1 Cyndaquil & 1 Cleffa. Die Cyndaquil bouwde ik op tot Typlosion, maar was er in 1 2 3 al aan. Gelukkig had hij een rescue energy, en kon ik cleffa naar voor zetten, en cyndaquil op de bank. Jammergenoeg smeet ik hoofd, was cleffa wakker, en had de tegenstander een seeker. Cyndaquil in mijn hand, en cleffa dood, Game dus.

'khad geluk dat ik black belt en seeker had en jij geen basic's xD

en ik speelde niet met een reshiram/typlosion/ninetales deck ?!

Biggy schreef:

Door veeeeel geluk belande ik zo op de eerste plaats. 'k hoop echt dat de Outpost in Oostende blijft, zodat we dit snel nog eens kunnen doen!

Ja 1 ding snap ik daar niet aan. Ik gun je het zeker en vast dat je 1ste bent maar ik heb je verslagen dus zou ik toch 1ste geweest moeten zijn ?

Maar allesinds proficiat

mijn verslag :

Ik speelde met:

zekrom

lanturn prime

magnezone prime

1ste ronde :

Ik speelde tegen een zekrom - donphan deck

Ik had alleen chinchou als basic en de rest was ALEMAAL energy dus kon ik niks doen.

Als gevolg : 2de beurt roept ie Donphan op en BAM dood en dat was het spel.

na 2 min. al verloren

0 - 1

2de ronde :

Tegen een yanmega prime - blissy prime deck.

De tegenstander kreeg maar geen energy en ik kreeg een mooie mix van pokémon en energy.

Dus uiteindelijk toch gewonnen.

Het leukste aan dit gevecht was toch dat ik met mijn zoroark Foul Play moest doen om de tegenstander's nasty plot van zoroark te doen.

1 - 1

3de ronde:

tegen een serpirior deck

De tegenstander kon al vroeg serpirior met genoeg energy oproepen waardoor mn lanturn prime al snel dood was.

Maar ik had ook al een paar pokemon gedood en ze had haar laatste pokemon opligen (geen basic's meer).

M'n energy lag te verdeeld dus moest ik Richu prime oproepen en voltage increase gebruiken die mij uiteindelijk deed winnen.

2 - 1

4de ronde:

Véél geluk ! zie Biggy's ronde 4

3-1

dus ik eindigde op een mooie 2de plaats

groundon use earthquake !

En dat was Japan ...

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Arya
Poke Ball
Poke Ball

Woonplaats Aarde
Sterrenbeeld Waterman

BerichtOnderwerp: Re: Toernooi Oostende 20/08/11   22/08/11, 02:50 pm

lswke schreef:

Ja 1 ding snap ik daar niet aan. Ik gun je het zeker en vast dat je 1ste bent maar ik heb je verslagen dus zou ik toch 1ste geweest moeten zijn ?

Ik kan dat wel uitleggen. Het gaat niet alleen om van ik heb die persoon verslagen, maar ook over welke personen die persoon heeft verslagen. Het heeft dus te maken met tie-breakers. Als je van 'zwakkere' spelers hebt gewonnen (of spelers die gewoon een slechte dag hadden) zijn je tie-breakers slechter dan als je hebt gewonnen van alle andere uit de top. Winnen van één iemand uit de top is vaak niet genoeg.

bijvoorbeeld:
Er zijn 4 rondes: je wint tegen de persoon die eerstes wordt, maar voor de rest heb je enkel gewonnen van iemand met 1 win en iemand zonder wins en je hebt één keer verkoren. De persoon die eerstes is geworden, is verloren tegen jouw, maar heeft wel gewonnen tegen bijvoorbeeld de 3de en 4de plaats, die elk ook 2 of 3 rondes hebben gewonnen. En nog tegen iemand die 1 of 2 rondes is gewonnen. Als je dan de tie-breakers uitrekent manueel of via computer, zal het resultaat zijn dat je tegenstander meer moeite heeft moeten doen om die 3 rondes te winnen dan jij. Zijn tegenstanders waren 'sterker'.

Het is ook mogelijk dat de tie-breakers gelijk zijn. Dan wordt er gekeken (als ik me juist herinner) naar de tie-breakers van je tegenstander, dus het maakt ook uit van wie deze hebben gewonnen, hadden zij een moeilijk traject of een makkelijk... Bij het manueel berekenen wordt er indien ook dit gelijk is, daarna gekeken naar welke ronde heb je gewonnen. Als je de eerste ronde verliest en dan alles wint, heb je makkelijkere tegenstanders als dat je eerst 3 rondes wint en pas de laatste verliest.

Het kan zijn dat er misschien in de volgorde een fout zit, maar er wordt niet meteen gekeken naar of jullie tegen elkaar hebben gespeeld. Bij het manueel berekenen wordt dat wel gedaan, maar ik weet niet juist waar in het schema, maar zeker niet om te beginnen. Als je dat wilt weten kun je het best aan Crystal vragen of andere organisers die soms manueel berekenen ipv steeds de pc te gebruiken.

Ik hoop dat dit een antwoord was op je vraag. Een win tegen iemand garandeert niet dat je boven hem komt te staan. Als ik het juist heb gezien heb je pas het vierde spel tegen Biggy gewonnen, dus jouw loss was in een ronde ervoor. Je hebt dus waarschijnlijk dus 'makkelijkere' tegenstanders gehad en daardoor ben je als tweede en niet als eerste geëindigd.

Profiel bekijken
Samuel
Moderator
Moderator

Friendcode HeartGold 2579 9870 9871
Friendcode Black 4942 4685 8202
Favoriete Pokémon Mewtwo
Woonplaats Ninove
Sterrenbeeld Kreeft

BerichtOnderwerp: Re: Toernooi Oostende 20/08/11   22/08/11, 06:47 pm

Proficiat Biggy!

Hier is mijn verslag:
Ik speelde met Reshiram/Donphan Pr./Typhlosion.

De tegenstander speelde met Mamoswine/Serperior: mijn weaknes, al snel was zijn 1e mamoswine opgeladen met 1 DCE en 2 water enery.
0-1

Ik was bye dus had ik al 1x gewonen Heel Blij
1-1

Mijn tegenstander speelde met een Rayquaza-Deoxys Legend/Emboar/Magnezone Prime/Reshiram/Zekrom deck.
Ik had al vanaf het begin en goed hand en alles ging goed tot dat hij zijn Rayquaza-Deoxys legend oplegde volgedig opgeladen want toen heeft hij 3 prijzen in gehaald maar toen ik met reshiram er toch van won, was het gedaan voor hem want ook al heeft hij geprobeerd om de damadhe te splitsen kon ik net op tijd mijn laatste prijs pakken.

2-1

Nu moest ik voor de 1e keer tegen een Donphan prime deck.
Zie de vierde ronde van Arya Knipoog

3-1

@Daffy de top was:
1e plaats Biggy
2e plaats Lswke
3de plaats Samuel (ik dus lol! )
En als ik goed ben waren we met 11 of 13 Knipoog

Voor help/info pm me maar of stuur een mail naar samuel@pokevana.be !
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
arnedebouvere
Hoofdmoderator
Hoofdmoderator

Friendcode SoulSilver 2666 2235 7051
Friendcode White 3138 8369 0552
Favoriete Pokémon Gengar
Woonplaats Ieper
Sterrenbeeld Ram

BerichtOnderwerp: Re: Toernooi Oostende 20/08/11   22/08/11, 07:02 pm

Eigenlijk staan jullie dan toch gelijk , aangezien jij en lswke beiden 3-1 hebben .

Klik op het ei. Je zou me er een groot plezier mee doen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Biggy
Admin
Admin

Friendcode HeartGold 3352 6882 0099
Friendcode White 0175 0519 5370
Favoriete Pokémon Infernape
Woonplaats Nieuwpoort
Sterrenbeeld Ram

BerichtOnderwerp: Re: Toernooi Oostende 20/08/11   22/08/11, 07:31 pm

lswke schreef:
Biggy schreef:

'khad geluk dat ik black belt en seeker had en jij geen basic's xD

en ik speelde niet met een reshiram/typlosion/ninetales deck ?!

Oeps, verstrooid geweest Blozen

Credits: Arnedebouvere

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://www.pokevana.be
Samuel
Moderator
Moderator

Friendcode HeartGold 2579 9870 9871
Friendcode Black 4942 4685 8202
Favoriete Pokémon Mewtwo
Woonplaats Ninove
Sterrenbeeld Kreeft

BerichtOnderwerp: Re: Toernooi Oostende 20/08/11   22/08/11, 08:21 pm

arnedebouvere schreef:
Eigenlijk staan jullie dan toch gelijk , aangezien jij en lswke beiden 3-1 hebben .

Ik had ook 3-1 en als ik goed ben nog 2 mensen maar het wordt nu eenmaal uitgerekend op moeilijkheidsgraad van de tegenstander maar dan zouden Lswke en ik 1e en 2e moeten zijn omdat wij de enige seniors waren en de rest master maar Lswke moest tegen een junior en ik was bye dus klopt de top 3 denk ik.

Voor help/info pm me maar of stuur een mail naar samuel@pokevana.be !
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Daffy
Hoofdmoderator
Hoofdmoderator

Woonplaats Ekeren
Sterrenbeeld Waterman

BerichtOnderwerp: Re: Toernooi Oostende 20/08/11   22/08/11, 10:00 pm

Swat en uiteindelijk maakt het niet uit wie hoeveelste was, zolang ge u maar geamuseerd hebt

Deelnemen is belangrijker dan winnen , en is ook grotendeels waar , maar het is toch ook mooi meegenomen als je eerste bent . Heel Blij

Helfighter
Moderator
Moderator

BerichtOnderwerp: Re: Toernooi Oostende 20/08/11   23/08/11, 10:16 am

Daffy schreef:
Swat en uiteindelijk maakt het niet uit wie hoeveelste was, zolang ge u maar geamuseerd hebt

Deelnemen is belangrijker dan winnen , en is ook grotendeels waar , maar het is toch ook mooi meegenomen als je eerste bent .

Da's mijne filisofie ook. Maar dan vooral dat laatste. XD *Moppetje, he* :p

Daffy
Hoofdmoderator
Hoofdmoderator

Woonplaats Ekeren
Sterrenbeeld Waterman

BerichtOnderwerp: Re: Toernooi Oostende 20/08/11   23/08/11, 11:05 am

Helfighter schreef:
Daffy schreef:

Deelnemen is belangrijker dan winnen , en is ook grotendeels waar , maar het is toch ook mooi meegenomen als je eerste bent .

Da's mijne filisofie ook. Maar dan vooral dat laatste. XD *Moppetje, he* :p

Hilarisch, ik kan mij nimmer herinneren dat ik dien laatste zin getypt heb XD

arnedebouvere
Hoofdmoderator
Hoofdmoderator

Favoriete Pokémon Gengar
Woonplaats Ieper
Sterrenbeeld Ram

BerichtOnderwerp: Re: Toernooi Oostende 20/08/11   23/08/11, 12:03 pm

Oh , dit is raar . IK zette dat laatste in een reactie , hoe komt het dat dat dan bij jou staat ? Heb waarschijnlijk in plaats van citeren op bericht bewerken geduwd . Sorry ...

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
arnedebouvere
Hoofdmoderator
Hoofdmoderator

Favoriete Pokémon Gengar
Woonplaats Ieper
Sterrenbeeld Ram

BerichtOnderwerp: Re: Toernooi Oostende 20/08/11   23/08/11, 12:17 pm

Dat bericht is dus van mij . Sorry dat ik uw bericht had aangepast . Had verkeerd gedrukt . Knipoog

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken

Toernooi Oostende 20/08/11

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Similar topics

-
» Toernooi Oostende 20/08/11
» Legacy Toernooi in Rotterdam
» Extended toernooi te emmen
» Zondag legacy toernooi Utrecht
» F2P Pk Toernooi overnieuw en opnieuw en inschrijven maar dus!!!!!!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pokévana :: TCG :: Evenementen :: Verslagen-