Biggy Admin

3352 6882 0099
0519 4373 4227
1206 7109 2010
Infernape
Nieuwpoort
 | Onderwerp: Meganium Prime tank voor morgen (Dringend hulp gezocht!) 21/10/11, 08:10 am | |
| Iedereen heeft wel gehoord van Meganium Prime/Blissey Prime; een deck dat draait om eeuwig blijven healen. Je valt aan met Meganium, en als deze bijna ko is, verplaats je de energie naar een andere pokemon, en kun je healen met blissey. Met de komst van een heleboel nieuwe kaarten vond ik het wel intersant om een nieuwe versie deze Zaterdag te spelen in Aalst, maar omdat dit deck nog niet getest is, moet er wat aan gesleuteld worden: 4 Chikorita 2 Bayleef 2 Meganium Prime 2 Meganium 3 Sunkern 3 Sunflora 2 Roselia 2 Roserade 2 Caterpie 2 Metapod Totaal aantal Pokémon: 24 10  Energy 4  Energy Totaal aantal Energy: 14 4 PONT 3 Collectors 3 Copycatt 1 Flower Shop Lady 2 Rare Candy 3 Communication 4 Max Potion 2 Switch Totaal aantal Trainers/Supporters: 22 De bedoeling is om met meganium aan te vallen, en eventueel ook met de prime. Door energy aan Roserade te hechten en te verplaatsen, kun je de tegenstander elke beurt verwarren, en met metapod kun je vuur aan. Sunflora om alles in het spel te krijgen, en max potion of de combo van switch & seeker om een pokemon volledig te healen. Voor wie denkt: waarom speelt hij ook de gewone meganium? Het antwoord: deze heeft minder energy nodig om aan te vallen, wat enorm helpt in het begin, en kan de andere eventueel in slaap brengen, om zo als dubbele "wall" te dienen samen met verward. Want dan moet de andere al 2 keer kop hebben, of een switch in z'n handen... Over Cleffa twijfel ik nog, want eenderzijds zijn er genoeg wegen om alles er te krijgen, en kan 1 Pokémon opofferen veel tijd rekken. Anderzijds zou een extra boost geen kwaad kunnen. De trainers trekken op niks veel, ik weet het, dus daarom hoop ik hier wat hulp te krijgen...
Laatst aangepast door Biggy op 21/10/11, 09:25 pm; in totaal 2 keer bewerkt |
|
Daffy Hoofdmoderator

4727 4143 4965
1892 7359 3156
4899 5286 3779
Smeargle
Ekeren
 | Onderwerp: Re: Meganium Prime tank voor morgen (Dringend hulp gezocht!) 21/10/11, 09:46 am | |
| Eindelijk Ik ben al lang aant denken over meganium  Het enige probleem dat ik steeds zie opkomen is pokemon catcher.... Omdat ge zowel metapod als Roserade als sunflora (vooral de laatste dan) op je bank hebt, zijn het easy targets. (de Roserade vind ik btw een kei leuk tech  ) Verder geen Rare Candy ? Terwijl je maar een 4-2-4 lijn speelt? Ik weet dat met Sunflora alles gezocht kan worden, mr dan kan je ook een stage 2 zoeken met Rare candy op hand :p Ik zou minder communication overwegen (door flora) En mss pichu  (ik verkies deze nog steeds boven cleffa) Kan je eerste beurt alle basic zoeken, volgende beurt sunflora gaan zoeken en mega snel uitbouwen met de rest. Oke, dit zijn maar een paar ideetjes die ik zie.  _________________________ "Many flower is born to blush unseen, and waste its sweetness on the desert air." |
|
Biggy Admin

3352 6882 0099
0519 4373 4227
1206 7109 2010
Infernape
Nieuwpoort
 | Onderwerp: Re: Meganium Prime tank voor morgen (Dringend hulp gezocht!) 21/10/11, 09:16 pm | |
| Dju, die rare candys! Gladweg vergeten Wat betreft catcher: ik dacht er ook aan om met het bouwen van m'n nieuw deck rekening te houden met Reshiram, Zekrom & Donphan, en dat lukte, maar na veel hoofdpijn heb ik uiteindelijk besloten om me niet meer van catcher aan te trekken, want met de nieuwe regels rond rare candy kunnen ze u uiteindelijk altijd wel iets afpakken. ook daarom dat ik 3 Sunfloras speel. En dat idee van die pichu is idd niet mis, al mis ik er dan nog 2 |
|
Biggy Admin

3352 6882 0099
0519 4373 4227
1206 7109 2010
Infernape
Nieuwpoort
 | Onderwerp: Re: Meganium Prime tank voor morgen (Dringend hulp gezocht!) 21/10/11, 10:40 pm | |
| Na wat test's in redshark, kwam ik er al snel achter dat de DCE weg mogen, omdat ze elke keer weer dwarszitten op de techniek, zowel bij roserades power als bij max potion. Ook de seekers zijn eerder een hel dan een hemel, dus voeg ik cheerleaders cheers toe voor de drawpower die ik miste. Ook Cleffa is nu van de partij. De nieuwe list volgt na de BR morgen. |
|