|
|
| Auteur | Bericht |
|---|
Crystal Moderator

Merksem
 | Onderwerp: Info League Antwerpen 03/01/11, 04:57 pm | |
| Locatie : Outpost Antwerpen, Beggaardenstraat 6, 2000 Antwerpen League op : elke vrijdagavond van 20u - 22u Leagueleaders : Inne, Daphne, Kristel Contact : crystaltrainer@hotmail.comOpmerking : dit is zowel een tcg-league als een ds-league Nieuw in 2011 : - DS-league - elke laatste vrijdag van de maand is er een leaguetoernooi (tcg) |
|
 | |
Strife Poke Ball

4811 9103 6435
Ranst
 | Onderwerp: Re: Info League Antwerpen 10/01/11, 12:32 pm | |
| Wat zijn de regels voor de ds-leagues, standard rules of mogen ubers enzo ook? en voor de tcg-league is die ook md-on?
Ik zou deze vrijdag wel eens een kijkje willen komen nemen
_________________________ Kheb meestal wel zin in een battle, ask me. Diamond: 4811 9103 6435
|
|
 | |
Daffy Hoofdmoderator

4727 4143 4965
1892 7359 3156
4899 5286 3779
Smeargle &am
Ekeren
 | Onderwerp: Re: Info League Antwerpen 10/01/11, 04:13 pm | |
| ds-league: In theorie mag alles gespeeld worden, maar we proberen het wel zo leuk mogelijk te houden voor iedereen. Dus je kan best eerst met je tegenstander overleggen wat jullie het liefste willen spelen.
tcg-league: Daar zijn alle kaarten toegestaan van alle reeksen. _________________________ "Many flower is born to blush unseen, and waste its sweetness on the desert air." |
|
 | |
Strife Poke Ball

4811 9103 6435
Ranst
 | Onderwerp: Re: Info League Antwerpen 10/01/11, 04:46 pm | |
| Oke goed om weten kga proberen om langs te komen  waarschijnlijk is er niet zoveel volk op een league zeker? _________________________ Kheb meestal wel zin in een battle, ask me. Diamond: 4811 9103 6435
|
|
 | |
Daffy Hoofdmoderator

4727 4143 4965
1892 7359 3156
4899 5286 3779
Smeargle &am
Ekeren
 | Onderwerp: Re: Info League Antwerpen 11/01/11, 09:04 am | |
| Dat verschilt van week tot week. Soms is er veel volk, soms iets minder. Maar er zijn altijd wel genoeg mensen om tegen te spelen,ze. _________________________ "Many flower is born to blush unseen, and waste its sweetness on the desert air." |
|
 | |
Biggy Admin

3352 6882 0099
0175 0519 5370
Infernape
Nieuwpoort
 | Onderwerp: Re: Info League Antwerpen 11/01/11, 05:22 pm | |
| Hé, dit wist ik nog niet :shock: Laten we dit direct aan de Leagues toevoegen |
|
 | |
salamens Ultra Ball

Draken
 | Onderwerp: Re: Info League Antwerpen 20/01/11, 08:17 am | |
| | Daffy schreef: | ds-league: In theorie mag alles gespeeld worden, maar we proberen het wel zo leuk mogelijk te houden voor iedereen. Dus je kan best eerst met je tegenstander overleggen wat jullie het liefste willen spelen.
tcg-league: Daar zijn alle kaarten toegestaan van alle reeksen. |
Zijn het enkel single battles, of ook double? _________________________ |
|
 | |
Daffy Hoofdmoderator

4727 4143 4965
1892 7359 3156
4899 5286 3779
Smeargle &am
Ekeren
 | Onderwerp: Re: Info League Antwerpen 20/01/11, 09:03 am | |
| Alles kan en mag gespeeld worden, maar je kan best overleggen met je tegenstander wat jullie willen spelen. _________________________ "Many flower is born to blush unseen, and waste its sweetness on the desert air." |
|
 | |
Daffy Hoofdmoderator

4727 4143 4965
1892 7359 3156
4899 5286 3779
Smeargle &am
Ekeren
 | Onderwerp: Re: Info League Antwerpen 31/03/11, 05:12 pm | |
| Omdat er vorige week niet genoeg spelers waren voor een TCG toernooi, zijn wij (Inne en ik) er over aan het denken om volgend liga toernooi een ds toernooi te houden. Omdat er gewoon meer mensen geïnteresseerd zijn in de ds game als in het kaart spel.
We laten zeker nog iets weten en hopen op een grotere opkomst ^^ _________________________ "Many flower is born to blush unseen, and waste its sweetness on the desert air." |
|
 | |
Entei Gast

| Onderwerp: Re: Info League Antwerpen 16/04/11, 09:01 pm | |
| Ik en mijn broer zouden graag, in een vlaag van nostalgie, misschien nog eens deelnemen aan een league. Het is echter al jaren geleden. Waar op deze site of elders vind ik een overzicht van de concrete organisatie en regels van de leagues? :-) Daarmee bedoel ik: inkomgeld, toegelaten kaarten/reeksen, en dergelijke... :-) |
|
 | |
Biggy Admin

3352 6882 0099
0175 0519 5370
Infernape
Nieuwpoort
 | Onderwerp: Re: Info League Antwerpen 16/04/11, 09:26 pm | |
| |
|
 | |
Entei Gast

| Onderwerp: Re: Info League Antwerpen 16/04/11, 09:39 pm | |
| Dankjewel! Blijkbaar wist ik het verschil al niet meer tussen leagues en toernooien. Ik bedoelde eigenlijk toernooien. :-) Sorry!
We hebben beiden al wel enige ervaring met toernooien. Vroeger speelden we af en toe in Deurne toernooien. Bijgevolg kennen we de basisregels van het spel zelf nog wel en hoe we een deck moeten bouwen, tenzij er in die enkele jaren enorm veel veranderd is... :-) Probleem is dat Ex Dragon de laatste reeks is die we gevolgd hebben, vandaar vroegen wij ons af welke kaarten op toernooien gebruikt mogen worden, hoeveel inkomgeld je eigenlijk moet betalen en wat kan je winnen. :-)
|
|
 | |
Biggy Admin

3352 6882 0099
0175 0519 5370
Infernape
Nieuwpoort
 | Onderwerp: Re: Info League Antwerpen 17/04/11, 10:22 am | |
| Ah, dat wist ik niet :*-): Gemiddeld kost deelname zo'n €5, behalve voor een Prerelease is dit tussen de €25 & €30. De kaarten die je mag gebruiken staan hier. Qua spelregels is er toch redelijk wat veranderd. Zo zijn de Ex'n weg, zijn er nu LVx'n, Primes, Legends & Sp's, en is er een 2de discardpile: de lost zone. Deze Lost zone ligt boven je prijskaarten, en de kaarten die hierin belanden kun je niet terughalen met bv Energy recycle of dergelijke. LVX'n zijn eigenlijk een hoger LV van een Pokémon. bv Gengar LVX kun je spelen door naast je actieve Gengar te leggen, en je mag in totaal niet meer dan 4 Gengar & Gengar LVX'n hebben (dus bv van elk 2 mag wel). De regels voor lv'n lijken op evolueren: ze laten de sp conditions verdwijnen, en je mag ook pas lvupen nadat die pokemon er 1 beurt ligt. Prime's zijn eigenlijk Pokémon met betere voordelen, maar ook grotere nadelen. Zo heb je bv Gengar Prime:  Hij kan je Ko'n naar de lost zone, mar kan zeer weinig damage doen. Primes herken je aan de randen die blinken, maar tellen toch als een gewone gengar, en horen dus bij de telling van maximum 4. Legends zijn iets nieuws, en worden nog maar weinig gespeeld. Het zijn eigenlijk 2 kaarten die samen 1 basis Pokémon kaart vormen, al staan er meestal meerdere pokemon op, bv:  Je moet deze samen uit je hand op de bank leggen (dus niet in de setup), en ze tellen niet als basis of evolutie, maar wel als pokemon. Als je een legends ko'd waar er 2 Pokémon opstaan (dus niet Ho-oh Legends of Lugia Legend) mag je ook 2 prijzen nemen. Je kunt maximum 4 helften spelen, want deze hebben dezelfde naam. En je kunt gerust 4 Darkrais spelen, 4 Creselias, en 4 "Darkrai & Creselia Legend". De laatste zijn Sp's, en zijn eigenlijk de nieuwe dark/Gym leader's/Team rocket's/Team Aqua's/Team Magma's. vb:  Zoals je ziet is deze Weaville een basis Pokemon. Sp's hebben voordelen, zoals speciale tools (bv Energy Gian) en andere kaarten. Ze werken vooral op snelheid en trucjes, maar over het algemeen minder op kracht. Ook hebben ze steeds dubbele weakness. Hoppelijk ben je hier wat mee Vind het bovendien echt leuk om te horen dat er spelers terugkeren! Wel moet ik jammergenoeg zeggen dat momenteel de Toernooien in Belgie tijdelijk "niet bestaan" tot Pokémon USA beslist heeft wie deze verder mag organiseren. |
|
 | |
Daffy Hoofdmoderator

4727 4143 4965
1892 7359 3156
4899 5286 3779
Smeargle &am
Ekeren
 | Onderwerp: Re: Info League Antwerpen 17/04/11, 10:31 am | |
| Maar er is wel elke laatste vrijdag van de maand een liga toernooi in Antwerpen. Kost maar 1€ en de eerste krijgt een booster naar keuze !  We hebben nu wel even dat toernooi vervangen door een ds toernooi (omdat daar meer deelnemers voor waren) maar met genoeg volk gaan we zeker nog TCG toernooien houden! _________________________ "Many flower is born to blush unseen, and waste its sweetness on the desert air." |
|
 | |
Entei Poke Ball

| Onderwerp: Re: Info League Antwerpen 17/04/11, 01:41 pm | |
| Enorm bedankt, Biggy, voor de verhelderende update, en Daffy voor de info! Het was blijkbaar écht nodig!  Al moet ik zeggen dat al die nieuwigheden bijzonder intimiderend klinken! :p Ik heb onlangs, na jaren niets meer aangeschaft te hebben, een booster box van Supreme Victors gekocht, en daarmee heb ik een simpel Parasect-Yanmega deckje gebouwd aangezien ik mijn oudere kaarten niet meer mag gebruiken... :p Wij zijn destijds eigenlijk gestopt met toernooien omdat wij als minderjarigen echt niet alleen in Deurne geraakten, de ligging van de Outpost in Antwerpen is daarentegen echt wel ideaal. Wel enorm jammer dat er geen toernooien zijn momenteel, dat interesseert ons namelijk het meest. Het is toch altijd leuker als je iets kan winnen he, al is het maar een promo... :-) En ook al zijn we nu bijna een decennia ouder, wij zijn het spel en de rage altijd in ons hart blijven dragen: wat een herinneringen! Nu ik toch bezig ben, waar vind ik eigenlijk zeer goedkoop betrouwbare verdelers van booster boxen? De goedkoopste die ik tot nu toe vond is http://www.spellenhuis.nl/trading-cards-pokemon-c-1469_1482.html?osCsid=10cd21e948a964abc659acd18f926194. |
|
 | |
|